ادبیات داستانی رستاخیزی و پسارستاخیزی محتویات
نمونهها
جستارهای وابسته
منابع
منوی ناوبری«مدخل پسارستاخیزی»نسخهٔ اصلیووگسترش آن
ادبیات آخرالزمانیادبیات پسارستاخیزیخیالپردازی علمیژانرهای تلویزیونسبکهای علمی تخیلیعلمی تخیلیگونههای فیلمموضوعات علمی تخیلی
علمی-تخیلیجنگ جهانی دوممری شلیآخرین فردادبیات جهان
ادبیات داستانی رستاخیزی و پسارستاخیزی
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از پسارستاخیزی)
پرش به ناوبری پرش به جستجو
موضوعات علمی–تخیلی
علمی–تخیلی
تاریخ سبک علمی تخیلی
ادبیات علمی-تخیلی در ایران
زیرسبکها
پسارستاخیزی
سایبرپانک
بایوپانک
علمی-تخیلی سخت
علمی-تخیلی نرم
اپرای فضایی
فمینیستی
سبکهای دیگر ...
درونمایهها
فضای سایبر
فرهنگهای فرازمینی
زیست فرازمینی
اکتشاف فضا
جنگهای فرا زمینی
جهانهای موازی
آینده زمین
تأثیر تکنولوژی بر زندگی
آرمانشهر
پادآرمانشهر
هوش مصنوعی
مهندسی ژنتیک
ترابشریت
سفر در زمان
تاریخ جایگزین
فنآوریها
درونمایههای دیگر...
رسانهها
کتابها
فیلمها
داستانهای کوتاه
تلویزیون
کمیک استریپ
مجلهها
مقالههای مرتبط
تصویرگران
نویسندگان
برگردانندگان
جایزهها
روابط انسانی
طرفداران
مجمعها
ادبیات داستانی رستاخیزی و پَسا-رَستاخیزی نام زیرسبکی از ژانر علمی-تخیلی است که بهطور خاص به ماجراهای پیش آمده در فضای پس از فاجعهای بزرگ میپردازد. در این زیرسبک اکثراً انسانیت نابود شده و جز اندکی از آن باقی نمانده و نجاتیافتگان با تبعات فاجعه در گیر هستند.
این زیرسبک از دورهٔ پس از جنگ جهانی دوم یعنی زمانی که امکان نابودی جهانی بهوسیله جنگافزار هستهای به عرصهٔ بحث همگانی وارد شد محبوبیت یافت. با این حال ردّ رمانهای پسارستاخیزی را میتوان دست کم از اوایل سدهٔ نوزدهم یعنی زمانی که مری شلی رمان آخرین فرد را منتشر کرد یافت. افزون بر این سبک پسارستاخیزی در متون خود همواره از مایههای بسیار کهن در ادبیات جهان که دیرینگی آنها گاه تا هزاران سال میرسد بهره میگیرد.
محتویات
۱نمونهها
۱.۱داستان
۲جستارهای وابسته
۳منابع
نمونهها
داستان
شهریار آینده
کوههای سفید
ایستادگی
سایبورگ
ماتریکس
۱۰۰ نفر
بازیهای گرسنگی
آخرین بازمانده از ما
دیز گان
رزیدنت اویل (بازی ویدئویی)
جستارهای وابسته
درگاه ادبیات
درگاه دین
درگاه تاریخ
درگاه سینما
منابع
«مدخل پسارستاخیزی». مشارکتکنندگانِ دانشنامهٔ هنر و ادبیات گمانهزن. بایگانیشده از نسخهٔ اصلی در ۷ ژوئن ۲۰۰۷.
3
Following Descartes but in the opposite direction: I exist. Something has made the assertion in the previous sentence and must have thought it to do so. Therefore my thoughts exist. Combining with the direction established by Descartes I have cogito ⇔ sum . Since assuming either is equiavlent to assuming the other I conclude that Descartes does not establish existence as following from something more basic or fundamental. Instead he has merely stated a tautology. Am I right or wrong? Or both, or neither?
ontology descartes
share | improve this question
asked yesterday
Dzamo Norton
Magyar tekebajnokság (1949) Adatok Ország Magyarország Rendező város Budapest Versenyszámok 2 ← 1948 1950 → Az 1949-es magyar tekebajnokság a tizenegyedik magyar bajnokság volt. A férfiak bajnokságát augusztus 20. és 21. között rendezték meg Budapesten, a Gázművek Krisztina körúti pályáján, a nőkét augusztus 14-én Budapesten, a BK KaSE Márga utcai pályáján. Eredmények [ szerkesztés ] Versenyszám 01 Arany 02 Ezüst 03 Bronz Férfi egyéni Bangó Nándor Első Kecskeméti Konzervgyár 1611 Nováki Ernő Hubert SC 1600 Keresztes Lajos Szombathelyi Bőrgyár 1596 Női egyéni Habran Júlia Első Kecskeméti Konzervgyár 404 Huzián Anna Előre SE 402 Pulai Erzsébet Első Kecskeméti Konzervgyár 391 Források [ szerkesztés ] Népsport 1949.08.16., 08.23. MTI Sportkiadás 1949.08.14., 08.21. Sablon:Magyar tekebajnokság évei m v sz Magyar tekebajnokságok 1938 • 1939 • 1940 • 1941 • 1942 • 1943 • 1944 • 1945 • 1946 • 1947 • 1948 • 1949 • 1950 • 1